torsdag 9 augusti 2012

Nytt projekt...

Ska stickas med stickor nr 2.5! Smått panik! Mina knitpro stickor är inte så små i storleken.

Jag vet ju att jag har en hel uppsjö av stickor i alla tänkbara storlekar. Letar och letar. Kan det vara så att jag inte har just den storleken. Frågar man min man är han nog säker på att jag gar alla storlekar som är möjliga att ha.

Jag letar förtvivlat. Finns det något mer frustrerande när man ivrigt ska sätta igång med något nytt, kliar i fingrarna att få börja och så fattas det en sticka eller fel garn eller något annat.

Men där längst in i stickgömman ligger dom. Ett par gamla krokiga stickor med nr 2.5 :-)

Kanske är så att jag har stickor i alla tänkbara storlekar trots allt...

1 kommentar:

  1. Men vad är det du ska sticka?? Nu blir man ju vansinningt nyfiken *ler*

    SvaraRadera