tisdag 21 augusti 2012

Hjärtekatten

Om någon vill virka men inte vet vad man ska virka, varför inte göra en Hjärtekatt! Då gör man ett hjärtsjukt barn glad och får virka. Kan ju inte bli bättre. Hjärtekatten tar emot virkade katter och skickar till hjärtavdelningar i Lund och Göteborg. Tanken är att alla hjärtsjuka barn som föds ska få med sig en katt hem. Läs mer här:

www.hjartekatten.blogspot.com

Där finns mönster och tips på garn. Vårt stortroll föddes med ett mindre hjärtfel som tack och lov inte behövde opereras och han inte hade några men av. Men sådan tur har ju inte alla barn. Så sticka en katt och ge ett barn och dess föräldrar lite stöd och uppmuntran.

Tror jag har lite garn i gömmorna som skulle passa till en katt men jag är ingen van virkare så vet i sjutton om jag reder ut mönstret.

3 kommentarer:

  1. det va en rolig grej, jag nappar nog på den. jag såg att det tydligen ska finnas ett mönster för att sticka den också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns mönster på hemsidan och en lista över affärer där man kan köpa garn till rabbatterat pris till hjärtekatten.

      Radera
    2. får nog testa efter jag haft mina kompissar här

      Radera