söndag 22 april 2012

Väska i lingarn

 Jag hade två nystan lingarn som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Dessutom behövde jag en enkel väska att slänga ner extra kläder och annat som ska till och från dagis och som jag kan stoppa ner i vanliga väskan när den inte behövs. Hittills har jag haft ica-kassar, inte så roligt och vi är tillräckligt bra kunder så någon reklam behövs inte =) Efter lite letande så hittade jag det här mönstret på Ravelry ilene-bag Värt ett försök att få till när jag ändå hade garnet liggandes.
Och så här blev resultatet. Det var inte så roligt att sticka i lingarn, lite för hårt och strävt för min smak men det passar ju bra till en väska. Tror inte jag skulle vilja sticka några större projekt i lin.

Mönstret är väldigt smart. Man stickar alltihopa i ett enda stycke. Vilket innebar att jag slapp sy en enda söm! Man stickar till och med ihop den sista sömmen medan man maskar av. Bara några ändar att fästa och sen var det klart!

Modellen är jag hyfsat nöjd med, den blev lite för vid upptill tycker jag. Men får se vad jag tycker när jag börjar använda den. Hittills har den ju bara varit modell på fotona till bloggen.

3 kommentarer:

  1. Den var ju jättefin!! Jag blir så inspirerad av dina små extra projekt men får aldrig tummen ur och gör några själv...
    Jag är väldigt imponerad och gillar den verkligen!

    Kram Angi

    Ps. Om den känns för vid när du använder den kanske du kan trä i ett svart resårband...

    SvaraRadera
  2. Den blev ju jätte läcker, du är riktigt kreativ. Att hinna med är inte dåligt.

    SvaraRadera
  3. Hurra! Nu vet jag vad jag ska sticka när sjalen är klar.

    SvaraRadera