fredag 20 april 2012

Hallrenovering del II

Vi kör lite bohemstil i hallen just nu. Alla trasmattor vi kunnat uppbringa ligger på golvet i hallen för att skydda små fötter mot  stickor och flisor. Gamla golvet är borta och i väntan på nytt så blir det så här mysigt och ombonat :-) 

Men lite steg framåt har vi gjort också, taket är målat!
Snart kommer hallen vara så vit så den platsar i vilken inredningstidning som helst ;-) Men fortfarande återstår lite tapetjakt. En vägg ska saneras från gamla tapeter och spacklas. Lite roligt är det att riva bort det gamla och se vad som finns under. En liten del av mig tycker egentligen att det gamla borde få vara kvar, lite historia om vad som varit i huset, lite minnen från gamla ägare. Men det funkar ju inte och fortfarande finns det gott om gamla minnen i andra delar av huset.
Sen har jag inte kunnat låta bli att starta upp ytterligare ett stickprojekt!
Men nu måste jag ta mig i kragen och bli klar med något av allt jag håller på med :-) Jag måste skylla på att det när det börjar bli vår och sommaren närmar sig då är det mycket mer lockande att sticka i bomull. Men nu får jag sätta stoppm inga fler projekt förrän någon av de pågående är klara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar