lördag 14 september 2013

Siesta Key Tee

Jag vann ett superfint mönster från Stick with us Podcast på en topp med spetsmönsterr designad av "Pyssel och knåp" Maria Olsson. Egentligen hade jag inga planer på att sticka den just då efetrsom jag hade massor av projekt igång. Men sen snubblade jag in på en KAL på ravelry med just den här tröjan och då kunde jag inte motstå. Bomullsgarn inhandlades och jag satte igång. För att inte tappa bort mig i spetamönster användes stickmarkörer i mängder.

Det visade sig vara en jätterolig stickning! Och smart design som gjorde att det inte blev några sömmar att sy ihop. Garnet däremot var ett skitgarn med mängder av knutar så det behövdes ändå fästas massor av trådar. Väl klart så är jag nöjdmed garnkvaliteten.

 

I originalmönster är den stickad i ullgarn. Jag valde bomull för att få en skön sommartröja. Och slutresultatet blev jättebra.

Första gången jag gjorde icordavmaskning. Tog sin tid men slutresultatet gör att jag nog måste använda mig av det fler gånger!

Mönstret gav mersmak för spetsstickning, det ska det bli mer av!

 

Mönster: Siesta Key Tee av Maria Olsson

Garn: Drops Safran (100% bomull) i grått och vitt

 

1 kommentar:

  1. Så himla snygg!! Sitter ju hur bra som helst dessutom! :)

    SvaraRadera