fredag 6 september 2013

Lång paus blev det

Men bara ifrån bloggen, inte från stickningen! Livet kom i mellan. Semester, ett obeboligt hus och lite flytt kom före bloggandet. Men nu har jag en hel del färdigt som måste ut i bloggen. En nystart och jag hoppas att hinna med bloggen lite mer igen. Först ut en sjal med lite egen design.


Rätstickad med ökning i början på varje varv med en maska. Och sen maskades av när den kändes lagom stor. Och när den var klar var den hur tråkig som helst. Efter mycket funderande så piffade jag till den med en kant i rött som jag virkade på med stor virknål för att få den lika gles som sjalen i övrigt.

Blev nöjd till slut. Den är luftig, gosig och garnet är mjukt. En bra sommarsjal!

Garn: Cascade Alpacka Lace i turkost och rött

Mönster: eget

Stickor: hmmm..har för mig att det var 5 mm

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar