måndag 4 mars 2013

Snabbstickat!

En kofta som gick supersnabbt att sticka.

Tjockt garn och tjocka stickor är en rolig kombination. Garnet var egentligen tänkt för en annan kofta som jag ju inte fick till över huvudtaget och till slut gav upp. Så efter lite letande hittade jag att garnet passade i tjocklek till den här koftan.

Väldigt varm kofta blev det! Jag har inte stickat så mycket flätor tidigare men det gav mersmak. Kommer bli mer flätstickning framöver.

Mönster: Aidez av Cirilia Rose

Garn: M & K Eco ull, ca 500g

Stickor: nr 6.5

 

5 kommentarer:

  1. Jättesnygg kofta! Men mest imponerad blev jag över snömängden, har ni så mycket nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna togs förra helgen. Det har smällt bort en hel del sista veckan men mycket snö återstår. Det finns hopp om vår för jag har sett snödroppar och knoppar på påskliljorna!

      Radera
  2. jätte läcker kofta, helt i min stil. håller med det är roligt att sticka flätor och även andra isländska mönster är roliga. kram mamma

    SvaraRadera
  3. Så himla snygg! Håller helt med vad gäller flätor etc. Jag tycker det är såååå mycket roligare än att sticka mönster med olika färger... ;o)
    Ser väldigt skön ut också!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Och tänk att få sticka med 6.5 mm stickor.... Jag är nere på 3 mm nu på min klänning... ;o)

    SvaraRadera