torsdag 24 november 2011

Ville Vesten





Här är västen jag gjorde klar för ganska länge sedan men inte lyckats fota förrän nu. Inte lätt att ta bilder i höstmörkret inser jag. Den var jättekul att sticka och eftersom man stickade på stora stickor gick det snabbt. Mjukt och härligt garn och varm och skön blev den. Det enda jag kan ångra är att jag gjorde den aningens lite liten. Men den går nog att töja ut lite när jag tvättar den nästa gång. Mönstret blev lite annorlunda då man stickade tre gånger i samma maskor, en närbild för att försöka visa mönstret.


Beskrivning från Pickles: Ville Vesten
Garn: Pickles Extra Fine Merino, dubbelt garn
Stickor: Nr 4,5 för resår och nr 9 för övrigt



Sen har jag gjort en favorit i repris. Stickat in mannens hörlurar också så han slipper trassel. Som beställt blev dom svarta. Han blev nöjd :-)


Garn: Drops Lin, svart
Stickor Nr 3


1 kommentar:

  1. Såå himla fint!!

    Men du, jag fattar inte beskrivningen för lurarna... kan du inte skriva en åt mig?? (eller prata mig igenom den) :o)

    Kram

    SvaraRadera