söndag 27 november 2011

Blockning pågår!


Första gången pusselmatten testas och den funkar superbra. Skönt att slippa alla handdukar :-) Så sakta men säkert närmar sig stortrollströja slutet, eller början av att kunna användas :-) Väntar på ett nystan till som jag beställt för det svarta räcker inte till halskragen. Men nu ligger den för blockning och snart kan jag börja sy ihop den. Det var ingen lätt match att fästa alla trådar *puh*

För att få lite mer färdiga projekt i bloggen så kan jag bjuda på tröjor jag gjort till stortroll tidigare.


En pippitröja! Den blev lite att växa i så den har inte använts så flitigt ännu. Jag slet mitt hår över denna tröjan och hur jag än stickade och vilken sticka jag använde så blev den för stor. Till slut gick jag ner en hel storlek och hade 1 eller 2 nummer mindre stickor. Måste varit något galet på mönstret!

Garn: Järbo Cotton
Mönster: Järbo (kommer inte ihåg namnet men det lär aldrig användas igen av mig!)


Den här söta tröjan var en av dom första jag stickade till stortroll (men på bilden är det lilltroll som har den på sig). Jättemysigt garn och enkelt mönster! Och kul att en tröja som man lagt ner så mycket tid på kan användas igen! :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar