söndag 25 november 2012

Tips, inspiration och magic loop

Idag har jag surfat runt och läst massor av bloggar, finns så otroligt mycket fina och inspirerande bloggar. Dom flesta ideer som hamnar på min "vill-sticka-önskelista" kommer från andras bloggar. Idag hittade jag bl a till Rosy little things som hade massor av fina foton på tjusig inredning, söt bebis och fina stickade grejor. Och Polliver en trevlig blogg med inspiration.

Båda dom här bloggtipsen kommer från att ha lyssnat på den här stickpodden.

En rolig pod om garn, stickning och massor av rolig och bra tips. Väl värt att lyssna på!

Jag har också invigt min första stickning med hjälp av s k magic loop. Man stickar en rund "tub" med hjälp av en lååång rundsticka. Det var inte så svårt att lära sig som jag trodde så det går snabbt och lätt att sticka.

Det ska bli en mössa till mig själv enligt det här mönstret; wurm. Stickar i Drops Baby Merinoull, väldigt mjukt och gosigt att sticka i, delar lite lätt på sig om man ska hitta någon nackdel och jag får känslan av att det kan töja sig en hel del. Mönstret är hittils lätt att förstå och lättstickat med lite lagom variation för att inte bli långtråkigt.

På senaste tiden har jag också gjort färdigt lite grejer som får presenteras senare i bloggen. Dom ska ges bort i present och julklapp nämligen och då kan man ju inte visa det i förväg!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar