måndag 15 oktober 2012

USA-resa


Washington - en vacker stad. Vi såg Obamha, eller hans bil åtminstone :-)
Nu var det längesen jag bloggade. Det som tagit mest tid i anspråk var en resa till Annapolis, Washington och Baltimore med omnejd. En mycket trevlig resa! Vi hade det varmt och gott, fick vara med på amerikanskt bröllop och turista en del. Trollen var hemma hos mormor och morfar så mycket egentid blev det och en del stickning.

Bjuder på en del bilder från resan!
Vägen till bröllopsfesten var kantad med fina ballongpyntade skyltar.



Vackra blomsterarrangemang var det gott om.



Mycket musik i alla dess former underhöll bröllopsgästerna och brudparet.



Det märktes att det närmar sig Halloween, mycket pumpor fanns det.

Den amerikanska flaggan vajade på dom flesta husen, så även affärer.
 Måste erkänna att jag var ganska skeptiskt inställd till USA innan jag åkte dit första gången 2006. Men det är faktiskt ett mycket trevligt land och vackert. Det känns dock konstigt att man inte får gå i skogen som man vill, inga trottoarer utom i centrala områden och att man har skorna på sig inomhus. Och vissa områden i städerna vi besökte blev vi avrådda från att ens åka bil igenom av risk för att bli rånad och skjuten. Vi har det bra i Sverige! Theres no place like home!

Under semestertrippen påbörjades en Ishbel-sjal med Cascade Lace garn, rött. Den här gången känns det som att det blir bra. Nu är det ju tredje gången jag påbörjar sjalen så tredje gången gillt kanske.

Hade en bild när jag satt och stickade på flygplatsen men blogger (som jag inte har så mycket till övers för just nu) vägrar att acceptera den bilden. Är det fler än jag som har stora problem med blogger, det blir konstiga mellanrum och svårt att få in bilder. Grrrr! Och inte kan man blogga från Ipad. Dubbel Grrr!

 

1 kommentar:

  1. Trevligt med lite bilder från "staterna"! Just idag har jag också bekymmer med bilder på Blogger. Har fungerat bra annars.

    SvaraRadera