torsdag 1 mars 2012

Vågar man hoppas...

 ...att våren har kommit för att stanna. Det är alltid likadant man hoppas och tror att våren är här och sen blir det vinter igen. Men nu är det ju faktiskt mars och snart är våren här för att stanna. Julrosen blommar för fullt ute i trädgården tillsammans med snödroppar. Härligt!

Det börjar klia lite i fingrarna att börja greja ute i trädgården och tänk vad härligt när man kan ha dörren öppen hela dagarna. Sitta ute i trädgården och dricka förmiddags kaffe. Tror att kroppen skriker efter solljus efter vintern :-)

Den här koftan till mannen kommer vara färdig lagom till högsommarvärmen kanske! Men den är på god väg. Den ser lite liten ut så jag måste nog blocka bakstycket och prova hur den passar innan jag börjar på framstycket. Garnet är hur härligt som helst och jag är säker på att den kommer bli superskön bara den passar.

Och klagat över sjukdomar har jag gjort så mycket i bloggen men om jag säger som så att jag har hunnit sticka mycket idag trots att det borde varit en arbetsdag så vet ni kanske var jag sysslat med. Nu håller vi tummarna för en friskare mars än vad februari har varit. Värre kan det inte bli!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar