söndag 16 oktober 2011

Trassel Trassel!


Så här ser det ut när jag stickar i flera färger - Trassligt värre. Tråkigt att sitta och reda ut med jämna mellanrum. En av anledningarna till att sticka flerfärgat undviks! Men nu har jag investerat i sådan här garnhållare som faktiskt gör att trasslet, kanske inte försvinner helt men blir mindre åtminstone.


Så här prydligt ser det ut då när man stickar. Så ska ni sticka intarsia-stickning kan det vara väl värt att insvestera i. Det är stortrolls tröja som är under produktion. Han fick se den halvfärdiga tröjan och det var precis dom färgerna han ville ha så än så länge är han nöjd :-)

Jag har också gett mig på att försöka sticka Ishbel-sjal. Stickas med så tunt garn så det är pilligt och svårt att se vad man har stickat och ska sticka. Det gäller att hålla tungan rätt i mun och fokusera på vilken rad man är på. Kul är det! Jag är inte så säker på att jag gillar färgen på garnet däremot. Trodde det var ett gulare garn jag köpte och det här är bronsfärgat. I solljus är det fint men vi får se hur det ser ut när sjalen är klar. Ett litet smakprov kommer här

1 kommentar: